Administratiekosten bij materiaalcertificaten
Een degelijk stockbeheer omvat tevens een degelijk materiaalcertificatenbeheer. Certificaten worden door ons systematisch bij elke bestelling opgevraagd, dus is het doorsturen van de nodige certificaten naar de eindklant geen probleem.
Toch vraagt het doorsturen van deze certificaten extra inspanningen van ons. In de eerste plaats omdat wij, bij het opvragen van een certificaat, de plaat of platen waaruit de goederen gesneden worden aan een extra inspecitie gaan onderwerpen: wij gaan het materiaalcertificaat afstemmen met de plaat zelf en controleren of het smeltnummer overeen komt met het smeltnummer vermeld op de plaat.
Dit is o.m. één van de redenen waarom wij verwachten dat een certificaat meteen bij de bestelling wordt opgevraagd; niet naderhand.
Indien deze zaken kloppen, wordt het certificaat u per mail bezorgd. U begrijpt dat deze extra controle inhoudt dat wij op voorhand de plaat uit het rek nemen, de controle moeten uitvoeren, de plaat opnieuw tijdelijk moeten stockeren enz en dat er op die manier extra handling aan te pas komt.
Dit is ook de reden waarom wij een beperkte administratieve kost dienen aan te rekenen bij het opvragen van een materiaalcertificaat.